Het is gewoon jammer dat het voertuig al klaar is. Nou ja, zo’n uitspraak verwacht je niet van iemand die al eind 2016 kennis maakte met Twiga en die pas mei 2018 zijn maidentrip kon maken. “Het proces was zo leuk; de uitwisseling van technische suggesties, het steeds weer inspelen op wat zich aandient, en al die kundige en ontzettend aardige mensen van Twiga. Wij zouden het zo nog eens over doen.” Een proefrit van een weekje met een vriend in Malawi was genoeg om Ids om te krijgen. Om een afspraak in Ooij te maken die om 14.00 begon en om 18.00 eindigde met maar één gevoel: “waarom nog andere bouwers bezoeken als we zo’n goed gevoel bij deze mannen hebben?”
Ids en zijn vrouw Lineke hadden beide nog geen groot rijbewijs maar vonden dat je soms in het leven gewoon moet stoppen met nadenken en beginnen met doen. Eigenlijk waren de eisen voor het voertuig best bescheiden: 1,5 cabine, 4×4. Een binnen 2 maanden werd dan ook een Mercedes-Benz 1117A voor hun aangekocht door Twiga, voor een wel heel scherpe prijs. Omdat Ids een ervaren zeiler is, wist hij eigenlijk precies hoe hij het interieur van de leefunit wilde hebben. En dan komt er een eerst anekdote. “
Steeds als wij tijdens het bouwproces een nieuw goed idee hadden, knikten de mannen van Twiga met hun hoofd. Om dan even stil te zijn en daarna met hun alternatief te komen. Een alternatief dat eigenlijk altijd beter was dan dat van ons. Maar dit gebeurde met respect en beide partijen hebben hiervan geleerd en om gelachen. We wisten dat de mannen van Twiga heel veel reiservaring hadden en hebben daar dankbaar gebruik van gemaakt.”