Bouwmethodes

Elk expeditie voertuig moet voldoen aan de wensen en eisen die, niet alleen de klant, maar ook de reisomgeving en het terrein aan het voertuig stelt. Afhankelijk van deze factoren kan Twiga Travelcars kiezen uit 5 verschillende bouwmethodieken.

Aluminium

Bij kleinere reisauto’s b.v op basis van Toyota Land Cruiser of Landrover is het gewicht van de opbouw een uiterst belangrijk item, elke kilo is er één. Aluminium is hier het materiaal en met een goed doordacht ontwerp van de kooiconstructie is een lichte en uiterst betrouwbare opbouw te realiseren. Door gebruik te maken van een bijzonder licht plaatmateriaal, realiseren we een casco opbouw voor kleinere voertuigen van 200-250 kg! Waardoor er genoeg laadvermogen voor bagage overblijft.

X-tra panel

Deze door Twiga Travelcars ontwikkelde panelen hebben duizenden kruisverbindingen tussen de binnen- en buitenhuid van het sandwich paneel. Hierdoor wordt het delamineren van het sandwichpanelen geheel voorkomen en de opbouw is daardoor veel beter bestand tegen externe krachten dan een conventioneel sandwich paneel. De X-tra panelen worden in RTM vacuümtechniek geproduceerd en zijn daardoor in elke uni RAL-kleur leverbaar.

Deze website is (nog) niet geoptimaliseerd voor weergave in landscape modus.
Houd je mobiel rechtop om de staande modus te gebruiken.