“Het gaat bij zo’n proces niet alleen over geld, over levertijden. Het gaat om vertrouwen en die vertrouwensband hebben we écht samen opgebouwd. Een leerproces dat we graag met iedereen willen delen.”
Nol & Wilma
Visser
“Het gaat bij zo’n proces niet alleen over geld, over levertijden. Het gaat om vertrouwen en die vertrouwensband hebben we écht samen opgebouwd. Een leerproces dat we graag met iedereen willen delen.”
Nol trad vervroegd uit bij KLM waar hij als senior purser en als vice voorzitter van de grootste vakvereniging binnen KLM zijn sporen had verdiend. Reizen zat hem in het bloed. En niet alleen bij hem maar ook bij Wilma, want met hun VW Transporter hebben ze veel, heel veel kilometers gemaakt. Samen met hun onafscheidelijke honden.
“Het is een kleine wereld, ik ontmoette een andere ambassadeur met een mooie Unimog die ons introduceerde, ongeveer rondom het moment dat Pier zijn bedrijf overdeed aan Willem & Willie, het nieuwe Twiga zeg maar. We kochten een bijzonder voertuig, de MAN L2000 – 10.224, een onderzoeksvoertuig met een stoere, afneembare bak daarop, waarvan wij dachten dat enkele aanpassingen voldoende zouden zijn om het een echt Expeditie Voertuig te laten worden.”
“Nee, helaas. We hoorden in alle oprechtheid wat de tekortkomingen waren. De bak was te zwaar (bijna 2.000 kg) super geïsoleerd maar produceerde veel condens. Het was gebouwd als een kantoor, niet als een comfortabel reisvoertuig. Maar dan ontmoet je het vakmanschap én de oprechtheid van deze bouwers. Hun advies was een nieuwe opbouw, maar dat paste nog even niet in ons financieel plan. Een tussenoplossing was de bestaande bak te voorzien van een tijdelijk IKEA interieurtje en lekker op reis te gaan. Een periode van 4 jaar waarna we precies wisten wat we wilden.”
“We bouwden ons ideale interieur nauwkeurig na in hout. Ja écht! Maakten aanpassingen en met dat schaalmodel ging Twiga aan de slag. We kwamen uit op een lengte van 520 cm, Wilma zocht materialen en kleuren bij elkaar en het eindresultaat mag er zijn. We zijn blij met het slapen in de lengte, met het ‘doorzicht’ van het interieur, want we houden van de ruimtelijkheid. Je moet in éénmaal door de ruimte kunnen kijken zonder het gevoel van benauwdheid te krijgen. En dat is gelukt! Twiga hebben we ervaren als deskundig en oprecht, dit samenspel was zoals het hoorde.”
“Zo’n bouwproces is heel bijzonder. Je spreekt en ziet elkaar vaak en dan ontdekken we dat er écht geluisterd werd naar onze wensen. Onze expertise werd op prijs gesteld. De rol van ‘klant’ veranderde in de rol van ambassadeur. We werden uitgenodigd om op hun beurzen te staan en onze ervaringen te delen. Heerlijk.”
Een vraag aan Wilma: vaak horen we de dames twijfelen over de omvang van het voertuig, het is toch allemaal best heel groot?
“Nou, er is een verschil tussen een ‘vakantievoertuig’ en een ‘reisvoertuig’. De binnenruimte die we nu hebben is zeer toereikend. En de omvang in vergelijking met de oorspronkelijke opbouw is afgenomen. We hadden eerst een hoogte van 405 cm en nu maar 360 cm. Onze Transporter hebben we nog steeds, maar we zitten nu in Portugal voor een trip van bijna 3 maanden en dan geniet ik écht van de royale binnenruimte hoor!”
Nol besluit: “Het gaat bij zo’n proces niet alleen over geld, over levertijden. Het gaat om vertrouwen en die vertrouwensband hebben we écht samen opgebouwd. Een leerproces dat we graag met iedereen willen delen.”
Voor meer vragen mailen naar: nol.wilma@gmail.com
U kunt ons altijd vrijblijvend bellen.